maanantai 20. toukokuuta 2013

Kun nään hyvää ihmisissä..

Tänään on ollut kyllä aivan huikea päivä! Tulin pikaisesti hehkuttamaan sen hienoutta myös tänne. Erityisen hienoa tästä päivästä teki ehdottomasti se, kun näin taas life coachin, joka hienosti jaksaa mua kuunnella ja pistää ajatuksia pyörimään mun päässä. Aivan mielettömän makee tyyppi kerta kaikkiaan! Olen erittäin etuoikeutettu, kun saan olla hänen coachattavanaan. Lisäksi päivästäni teki erityisen mahtavan myös se, että ymmärsin taas elämästä aivan häikäilemättömän ihania asioita, yksinkertaisia asioita, jotka vaan eivät ole tulleet minulla vielä täysin ajatuksesta käytäntöön.

Coachauksessa parasta on se, kun saa itse määritellä sen, mitä milloinkin haluaa käydä läpi ja työstää. Eilisen kateudesta pohdinnan jälkeen olin täysin sitä mieltä, että aihetta kateus ja toisten arvosteleminen olisi hyvä työstää myös tänään ja yhdessä coachaajan kanssa.

Jos eilisestä Kateus vs. Onnellisuus postauksesta saitte sellaisen kuvan, että itse en arvostelisi muita, niin haluan korjata tämän harhaluulon. Olen myös sellainen ihminen, joka ihmisiä on arvostellut ja ollut kateellinen muille, niin valitettavaa kuin se onkin. Ja tästä siis juontaa ehdottomasti myös se, että olen myös itse joutunut arvostelun kohteeksi. Nyt tietoisesti haluan päästä sellaisista ajatuksista eroon. Kuten kaikessa, myös tässä, palautuu itselle se mitä antaa muille. Eli kun arvostelen muita ja olen kateellinen, saan sitä itselleni takaisin. Näin se vaan menee. Ja jälleen kerran kysyn, kuka siitä hyötyy? Ei kukaan.



Tänään sitten sain todella miettiä asiaa syvemmin ja lähdimmekin tekemään harjoitusta, jossa kerroin "kun nään hyvää ihmisissä" niin mitä sitten tapahtuu? Löysin muun muassa tällaisia asioita: Kun nään hyvää ihmisissä, olen onnellisempi.. elän täysillä..  ihmisten on helpompi lähestyä minua.. arvostan myös enemmän itseäni.. olen tyytyväisempi elämään.. jne. Pelkkä asioiden ajatteleminen ja se, että sanoo muiden hyvän näkemisen tuomat asiat ääneen, sai minulle ihanan rauhallisen, tyynen ja hyvän olon. Kaikkea sitä siis, mitä ihminen voi toivoa!

Jos innostuit, kokeile ihmeessä myös itse tehdä listaa, mitä kaikkea hyvän näkeminen muissa tuo elämääsi. Suosittelen!

Mutta nyt tämä onnellinen ja elämään ihastunut tyyppi kiittää tästä ihanasta päivästä ja painuu nukkumaan! Tuskin maltan odottaa huomista, sillä huomenna on kauan odotettu vapaapäivä.

Susanna



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdutat suuresti meidän päiväämme jättämällä kommentin!